Wednesday, July 29, 2015

Blog Review Pemenang Segmen Jom Kenal Raya 2015 1#

Assalamualaikum... :D

Seperti yang dijanjikan pada segmen yang lepas, utk post kali ini sy akan review dahulu 5  blog pemenang pertama. Tahniah sekali lagi kepada pemenang! Next segmen join lagi taw <3

1.Dayana Zahari



Penulis blog ini yang gorgeous adalah Dayana Zahari. The blog mostly stories about her lifestyle, good tips and trick, and personal. Her experiences and life being a finance oversea students reflect most in her writings. Memories with her husband also kept in the blog. She often joins segmens and contests too.

Blog hasil beliau sangat kemas dan simple. Tone warna yang dipadu juga lembut mencirikan sebuah blog muslimah yang indah. Pink roses yang sarat seperti u r in a british garden while having some tea. (ok da berangan..haha)

antara post yang dy personally like ialah :
a-short-trip-to-london-with-travel-tips
travel-to-andalusia-travel-expenses-and-tips

Seronok tengok permandangan berada di negara orang. Bukan semua orang boleh peroleh peluang menjejakkan kaki ke sana ^.^

2.MsKejuPenyet


Blog berlatarkan kaset retro b/w ni adalah tempat nukilan blogger MsKejuPenyet. beliau sangat rajin join contest2 di laman blogger lain juga. :D Kisah sedih, kelakar duka gembira, dikongsi sesama rakan blogger. Ada jugak tips2 berguna yang dikongsikan barsama. Blog ni nampak sangat kemas dan ringan, tak ambil banyak masa untuk load.

antara post yang dy personally like ialah :

3.bajuwarnacoklat.blogspot.com

Semanis gula gula lolipop betui blog ni. Boleh sakit gigi hehe. Penulisnya bernama Nur Raihanah atau lebih dikenali sbgai Rrai. Sepadan dengan usianya, blog ini nampak sangat manis dan penuh dengan emoticon dan gambar comel yang diselit. Rrai juga selalu menulis tips-tips menarik dan rajin join GA dan segmen. 

Selain tu blog ni juga menyediakan servis review. Review barangan/ produk/ pakaian/ makanan/ perniagaan dll dgn harga yg sgt menarik!

antara post yang dy personally like ialah :


4.www.sheilainspire.com


Blog ini dikarang oleh Shiela Adziz. Penulisannya banyak mengenai personal diri dan diselitkan unsur bercirikan islamik dan ilmu agama. Sambil ber blog, sambil berdakwah! Sy sokong sis. Disamping itu ada juga diselitkan tips2 dan doa. Blog ini sangat simple dan tidak sarat dengan hiasan. Nampak lebih matured dan kemas.

antara post yang dy personally like ialah :
emas-nilai-seorang-perempuan
seruan-menuju-kejayaan-penyucian-hati


5.MasturaAziz


Mastura Aziz penulis blog yang cantik ini. Sekarang merupakan student UPSI dan baru berusia 21 tahun. Dia juga menyediakan khidmat mengedit blog! Cantik sangat hasil blog-blog hasil sentuhannya! :D memang berbakat! Blog ini berkisar tentang personal life, contest GA, tips dan tutorial dan produk review.. Suka blog ini sebab banyak button dan side bar terus direct ke info yang kita nk baca.

antara post yang dy personally like ialah :
tutorial pakai shawl
review-lipstick-kiss-proof

Nampk sweet ayu sangat bila make up. Like like


................................................................................
next review 5 pemenang random
sabar ye nnt dy postkan

7 comments: