Thursday, August 27, 2015

Blog Review Pemenang Segmen Jom Kenal Raya 2015 2#

Assalamualaikum... :D

Sekian lama sy tak dapat nk update blog. Di kesempatan ini, Seperti yang dijanjikan pada segmen yang lepas, utk post kali ini sy akan review 5  blog pemenang random! (Maaf sbb delay lma sgt nk bleyh post entri ni.)

1.Miss BaNu



Blogger tuan rumah page ini adalah Miss BaNu. Orag utagha nahh.. cheq pon sama. kikiki.. Inti kandungan blog comel ni more kepada personal, tazkirah, reviews, dan segmen. Mula blogging dr 2009 wow! lama tuh. Beliau rajin menulis sinopsis drama2 dan rancangan kegemaran untuk dikongsi bersama.

Healine blog ni sangat comel! Sidebars pun terletak dgn kemas. Warna biru lembut dijadikan background yang cantik dan tidak terlalu menonjol.

antara post yang dy personally like ialah :
review-korean-drama (byk sgt nmpk best2! bg kaki drama korea must-read)
sinopsis-drama (bnyk lg sinopsis.. best jgk baca... kdg malas nk tgk ceritanya.. :P)

2.farwizahmidlove.blogspot.com


Blog ini adalah hasil nukilan sis farwizah darwisha. Selain dari menjual pelbagai produk shaklee yang berkhasiat, blog ini banyak berkisah tentang tips2 dan info yang sangat berguna untuk yang dah ber-family dan anak-anak. Blognya kemas dan tidak sarat dengan grafik terlampau. Clean and simple.

antara post yang dy personally like ialah :

3.FiFie Feyca

Fifie Feyca nama tuan tanah blog ni. ada 2 blog untuk GA dan satu untuk personal.Orangnya comel ayu bak headline blog ni. sis Fifie ni juga active join segmen dan contest. Di penulisan blognya kebanyanyakkan adalah personal dan bnyk juga nasihat dan kata2 motivasi yang terselit.

antara post yang dy personally like ialah :


4.YangBaik


Penulis blog ini menggunakan nama pena Yang Baik. Penulisannya bnyak berkisar tentang
mutiara kata, nasihat, motivasi dan entri2 islamik. Terkadang ada juga diselitkan entri personal. Beliau sangat rajin menyertai segmen dan contest. Overall blog ini nampak cantik dan kemas. Paling mengujakan, sis rajin sangat post new entri, mmg sgt active! Keep up good works! :D

antara post yang dy personally like ialah :
surah-penghalang-ujian
sedekah-tidak-perlu-tunggu-kaya


5.SyahidahFadilah


Penulis blog ini bernama Nursyahidah Fadilah yang berasal dari Kuala Terengganu. Sekarang merupakan student UTM dalam bidang Senibina Landskap. Blog yang kemas dan cantik. Inti kandungan blog ini ada brmacam2. dari tips, resipi, toturial, trending topics dan lain2. Macam2 tajuk menarik yang dikongsi dgn reader! :D

antara post yang dy personally like ialah :
tips-tingkatkan-keyakinan-diri
rama-rama-lutsinar-paling-unik-di-dunia



................................................................................
TERIMA KASIH <3

7 comments: