Saturday, December 13, 2014

Designer Item Dalam Hiasan Dalaman (part 2)

Last entri dy da terang kan penggunaan designer item dan kelebihan designer item bagi penyeri ruang. (check out last entry sini) ok this time dy nk kenalkan pulak korang dengan designer chair (dining etc.. yg entri lepas lounge chair tau!)


Panton Chair







designed by Verner Panton (1960)
The world's first moulded plastic chair  it is considered to be one of the masterpieces of Danish design. Terdapat dalam pelbagai warna dan dibuat dari plastic mould.

Louis Ghost chair


 Philippe Starck (2002)
Negara asal : Italy


Satu kerusi selesa di polikarbonat telus dan berwarna dalam gaya Louis XV. Louis Ghost adalah contoh yang paling daring dalam dunia polikarbonat disuntik dalam satu acuan. Walaupun penampilan warna polos dan dan seperti kristal yang , Louis Ghost adalah stabil dan tahan lama , tahan cuaca dan juga boleh disusun tinggi enam unit.



Eames® Moulded Plastic Side Chair Series

 Dowel Leg (DSW)



BRAND : Herman Miller
DESIGNER : Charles and Ray Eames
YEAR DESIGNED : 1948


kerusi meja makan Eames ini boleh didapati dalam 14 warna terang dengan kemasan matt atau gloss dan pilihan 6 solid wood dowel bases (kayu kaki) berbeza.
 Height 80.5cm, Depth 51.5cm, Width 46cm and Seat Height 46cm.
Kerusi DSW ini sesuai untuk dewasa dan kanak2 dan bercirikan modern design.

Eames Plastic Armchair (DAW)

DAW chair ni lebih kurang DSW la sebab designer yang sama ^.^ Satu lagi DAR chair,

Eames Plastic Armchair (DAR)


Other Eames Chairs! (DSR,DAR, and others!)

Wegner WishBone Chair




 Designer : Hans J. Wegner (1949)

Kerusi yang ringan, menarik dan selesa dengan tetulang belakang berbentuk Y. Kerusi ini nampak gah dengan reka bentuk yang simple dan clean lines.


Hmm ni je dlu kot..
Ada bnyk lg kerusi2 bercirikan modern yang cantik2 selain Ikea OK!! tp harga dia klu pandai cari ade tmpat murah sket ^.^ klu bli shipping oversea konfirm la mahaii. Next nnt dy nk celoteh bab set designer table plak.. stay tuned! ^.^


No comments:

Post a Comment